Wednesday, July 14, 2010

Budaya Melayu Zaman Sekarang.

Selamat sejahtera semua. Saya ingin memberitahu kamu sekalian tentang masyarakat orang melayu. Pada zaman sekarang, ramai orang dewasa telah dipengaruh dengan gaya hidup moden. Saya amat risau kerana jika masalah ini tidak diperhentikan, gaya hidup sebagai orang melayu akan terlibat. Pelajaran ini telah membuat saya sedar bahawa kita harus menguatkan penguasaan bahasa melayu kita. Saya juga berpendapat bahawa budi bahasa, permainan dan makanan orang melayu itu unik dan amat seronok. Dengan ini, saya berharap bahawa orang-orang melayu akan cuba membaikan situasi yang kita sedang alami. Terima kasih.

2 comments:

  1. Artikel ini sungguh baik. Saya setuju. Sila teruskan.

    ReplyDelete
  2. Salam sejahtera Rifqi. Terdapat satu kesilapan kecil di atas.
    "Saya amat risau kerana jika masalah ini tidak DIHENTIKAN" ...Bukan 'diperhentikan'.

    Saya rasa seronok membaca rencana awak yang pendek tapi padat. Saya juga harap awak akan terus menulis. Saya akan terus membaca. Selamat menulis!

    ReplyDelete