Thursday, July 15, 2010

Pengalaman Saya Membuat Silat

Selamat sejahtera sekali lagi semua. Hari ini saya akan menceritakan kepada kamu tentang hari saya di sekolah membuat silat bersama rakan saya, Khairul. Kita telah latih dan siap sedia untuk persembahan itu. Mula-mula kita merasa takut dan gementar tetapi apabila sedang mempersembahkan, kita mula tidak rasa lagi kerana sokongan yang diberi oleh cikgu dan rakan- rakan saya. Oleh kerana kita terlalu gementar, kawan saya tertumbuk saya di perut dengan kuat tetapi tidak sengaja. Pada masa itu, saya tidak rasa sakitnya kerana kita dua sangat gementar. Walaupun silat yang kita telah mempersembahkan tidak seberapa bagus, saya tetap dapat pengalaman yang berguna. Saya menyukai silat kerana ia tidak seperti seni pertahankan diri yang lain. Ia digunakan apabila sesiapa yang cuba serang seseorang. Saya sangat berharap untuk orang melayu akan mula menyukai silat dan lain lagi. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment